• Novinky

• Tramptária škola v prírode Krahule - 1. deň
        • Farma Humanita

• 17. 6. 2015
          • Do galérie Farma Humanita boli pridané fotografie.

Výlet na farmu Humanita

Dnes sme boli na farme. Ráno sme sa zišli v škole a po 8:00 hodine sme vyrazili na farmu. Išla s nami aj Editka. Keď sme prišli, každý si mohol zajazdiť na koni. Dokonca tam boli až tri kone, na ktorých sme mohli jazdiť. Keď si už každý zajazdil, tak nás ujo Bertuš previedol cez jeho  farmu a ukázal nám všetky zvieratá na farme a porozprával nám o nich. Vedeli ste, že niektoré kravy môžu dávať až 50 litrov mlieka denne? A vedeli ste, že ťava má v hrboch tuk a vydrží až 2 až 9 mesiacov bez vody vďaka jej hrbom? Popozerali sme si zvieratá v teráriu, kde sme videli mnohonôžku, ktorá má vyše 250 nôh. Mohli sme si pohladkať hada kráľovského. Videli sme aj dykobraza, ktorý do nás chcel pichnúť pichliače. Ujo Bertuš nám porozprával o divých a domácich koňoch.

Bol to super výlet a ďakujeme ujovi Bertušovi, že nám ukázal celú farmu a samozrejme aj pani učiteľkám a Editke

Štvrtáci

Výlet na farme Humanita

17.6.2015 sme navštívili farmu Humanita. Zo školy sme vyrazili po 8:00 hod. Išla s nami aj Editka. O takých 20 minút sme boli na farme. Vošli sme a išli si zajazdiť na koňoch.

Každý si zajazdil a my sme boli radi, že sme sa trošku povozili. Potom pre nás prišiel ujo Bertuš a začal nám rozprávať o zvieratách. Povedal nám aj také veci, o ktorých sme nemali ani tušenie. Napríklad o tom, že ťava vydrží bez vody 9 mesiacov alebo že korytnačky vydržia pod vodou 2 týždne bez toho, aby sa museli nadýchnuť. Porozprával nám o koňoch, o somároch, o zajacoch atď.

Neskôr prišiel rad na terárium. Niektorých zvierat sme sa mohli aj dotknúť, napríklad veľhada kráľovského. Najprv som sa trošku bála, ale potom ten strach opadol. Ukázal nám aj kríženca somára a koňa, mula. Neminuli nás ani rozkošné fretky, ktoré sme mohli pohladkať.

Veľmi pekne ďakujeme pani učiteľke Januške a Editke za to, že nám pripravili krásny výlet a takisto aj ujovi Bertušovi za zaujímavosti o jeho zvieratkách.

Zsófika

• Projekt Reiffeisen banky "Sme šťastní, keď môžeme pomáhať"

• Vážení rodičia!

Naša škola sa zapojila do projektu Reiffeisen banky "Sme šťastní, keď môžeme pomáhať". Projekt je zameraný na obohatenie vyučovacieho procesu.

Banka v rámci tohto procesu podporí 1 projekt, ktorý vyberú občania.

Vytvorili sme projekt na zorganizovanie plaveckého výcviku pre našich žiakov. Prešli sme užším výberom a banka nás zaradila medzi 3 najlepšie projekty. Aby sa náš projekt stal úspešným, je potrebné ho podporiť aj Vaším hlasovaním v pobočke banky v Šali.

Hlasovať môže každá dospelá osoba vo veku od 18 rokov, ktorá vypíše hlasovací hárok v pobočke Reiffeisen banky v Šali (budova Andreashopu). Hlasovať možno iba raz. V prípade rovnakého počtu hlasov vyžrebuje banka jeden projekt.

Hlasovanie prebieha od 15.6. do 30.6. 2015. Vyhlásenie vybraného projektu bude 1.7.2015.

Prosíme Vás, podporte náš projekt, aby Vaše deti mali možnosť užiť si vyučovací proces aj iným, zaujímavým a hlavne zdravým spôsobom.

Ďakujeme!

• Výstava Leonardo da Vinci v CvČ

• 12. 6. 2015
          • Do galérie Výstava Leonardo da Vinci v CvČ boli pridané fotografie.

Dávid Kocsis

Výstava Leonardo da Vinci

Dnes sme boli na výstave Leonarda da Vinci. Dozvedeli sme sa veľa vecí o Leonardovi da Vinci napríklad, že maľoval a kreslil. Jeho snom bolo lietanie. Vymyslel veľa vecí. Napríklad sme videli, že vymyslel  bicykel, prvé lietadlo a vymyslel mnoho vecí. Najviac sa mi páčilo, že vymyslel kladivo ktoré sa nepoužíva rukou, ale kolesom, ktoré krútime. Leonardo da Vinci nám pomáhal zľahčiť náš život a za to mu veľmi ďakujem. Tety nám hovorili že Leonardo da Vinci bol génius. Ukázali nám aj veľa malieb od Leonarda da Vinci . Mne sa páčila najviac Mona Lisa . Videli sme aj portrét, na ktorom si namaľoval seba keď bol už starý. Videli sme aj helikoptéru, ktorú on vymyslel. Aby tá helikoptéra lietala, museli ju potočiť štyria muži. Videli sme aj namaľovanú poslednú večeru, ale aj slávnu kresbu Leonarda da Vinci Mona Lisu. Pani učiteľky to všetko fotili. Keď sme si všetky veci, maľby a vynálezy tak sme sa presunuli na hornú časť miestnosti. Tam nám teta Gabika  a druhá teta Gabika  rozdali papiere, na ktorých bola vytlačená Mona Lisa a zahrali sme sa na Leonarda da Vinciho a museli sme vyfarbiť Mona Lisu podľa našich predstáv. Bolo to super. Potom nám tety povedali, že si pozrieme ilustrovanú rozprávku o Leonardo da Vincim. Bola to super ilustrovaná rozprávka. V rozprávke vystupovali postavy : Leonardo da Vinci, Mona Lisa, kocúr a orol. V rozprávke Leonardo da Vinci a Mona Lisa zachraňovali kocúra, ktorého zobral orol do hôr. Keď sme si pozreli rozprávku, tak sme sa zbalili a rozlúčili sme  sa s tetami a išli sme na autobus.

Ďakujem veľmi pekne tetám a pani učiteľkám, že nám zariadili úžasný program!

Vanessa Kollárová

Výstava Leonardo da Vinci

Včera nám pani učiteľka povedala, že dnes pôjdeme do Šale na výstavu Leonarda da Vinci. Dozvedela som sa, že jeho snom bolo lietať. Vymyslel mnoho vynálezov ktoré umožnili ľuďom lietať a taktiež mnoho iných. (napr. vrtuľa, loď na lopatkový pohon, potápačský skafander alebo oblúkový katapult). On nakreslil aj Monu Lisu, ktorá je slávna po celom svete.

Leonardo bol perfekcionista, ktorý keď kreslil, muselo byť všetko perfektné. Lebo inak dokázal nedokončiť svoje maľby. Ešte pred tým, ako sa jeho dni naplnili, začal kresliť skice, ale nestihol ich dokončiť. Po Leonardovi, sa našli jeho skice a boli umožnené.  Jeho maľby boli prekrásne a vynálezy fungovali. Urobil si aj „portrét“, keď sa postavil pred zrkadlo a začal kresliť. Kreslil veľmi precítene svoje maľby, bodka po bodke a potom vyzerali ako fotky.

PANI UČITEĽKÁM ĎAKUJEM ZA VÝBORNÝ VÝLETÍK!!

Klaudia

Výstava Leonardo da Vinci

Dnes ráno sme odišli s autobusom do Šale. Prišli sme do Centra voľného času. Bola tam výstava malieb a vynálezov Leonarda da Vinciho. Bolo to veľmi pekné. Najprv sme sa fotili vo veľkej knihe ktorú písal Leonardo da Vinci. Videli sme tam starodávni bicykel, lietadlo, krídlo lietadla, Mona Lisu a ešte veľa rôznych malieb a vynálezov. Teta Gabika nás previedla cez celú sálu a poukazovala nám všetko. Vyviedla nás hore na poschodie kde sme kreslili Mona Lisu. Všetci ju nakreslili smiešne. Zatiaľ nám druhá Gabika nainštalovala rozprávku o jeho detstve. Bola veľmi pekná. Na konci si pani učiteľka Januška sadla na bicykel, kde ju odfotili.

Bolo to super!

• Deň priateľstva v Topoľnici

• Deň priateľstva v Topoľnici

Prišli sme ráno do školy o 8:20 pre nás prišiel autobus vyložil nás v Kajali. Išli sme do Topoľnice. Prišli sme do parku kde nás čakali deti zo Základnej školy Topoľnica. Pani učiteľka z Topoľnice nám povedala dnešný program. Museli sme sa rozdeliť do skupín  a pani učiteľka z Topoľnice nám pripravila zábavné disciplíny.  Ja som bol v skupine s chlapcami. Keď sme všetko spravili tak sme sa mohli hrať na ihrisku alebo v parku. My s chlapcami sme sa hrali futbal . Mali sme športový deň. Pani učiteľky nás fotili s oboch škôl. Veľmi sa mi páčilo. Ja som sa hral s chlapcami s Topoľnice. Našiel som si kamarátov Števka Alexa. Bolo to super deň. Potom keď sme sa už zahrali tak nám pani učiteľky povedali že máme niečo pekné nakresliť pre športovcov ktorý budú hrať v nedeľu. Každá skupina nakreslila nádherné kresby. My sme nakreslili Slovenskú vlajku ale veľmi rýchlo sa nám míňali kriedy. Keď sme dokreslili kresby tak sme si vyhodnotili celý deň. Dostali sme diplomy ale aj darčeky dostali sme tetovačky. Tešili sme sa darčekom. Potom keď sme sa balili tak nás pozvala Topoľnica na obed do ich školy mali sme parádny obed. Polievku sme mali gulášovú a na druhé sme mali pizza rožky. Veľmi nám chutili niektorý nevládali a zabalili si to do desiatového boxu. Keď sme sa najedli tak sme išli na autobus. Na autobus sme čakali pol hodinku. A potom keď sme nastúpili do autobusu a išli sme do školy . V škole si každý nalepil tetovačky na ruku a strašili rodičov že sa oškreli ale že ich pohryzol pes. Bol to super deň. Škoda že už na budúci rok budeme piataci a že sa už nestretneme s Topoľnicou. Budú nám štvrtákom  veľmi chýbať. Ďakujeme že ste nám pripravili úžasný programJ

Dávid Kocsis

Deň priateľstva  v  Topoľnici

Vybrali sme sa ráno do  Topoľnice   autobusom, do Kajalu a odtiaľ, sme sa vybrali pešo do Topoľnice. Čakali nás na futbalovom ihrisku. Pripravili pre nás  zábavné   súťaže. Boli sme rozdelení  do šesť  skupín. V našej skupine bola  Barborka z Topoľnice, Laura, Lara , Liana, Dávid. N a Nikolka z Kráľovej.  Súťažili sme v preskakovaní na  švihadle, skákali sme do  krúžkov, preskakovali sme tyče,  chodili sme na chodúľoch , hádzali sme kruhy  a vyplnili test o bezpečnosti. Prechádzali sme sa v parku a chalani hrali futbal. A nakoniec sme ešte kreslili na betón s kriedami a potom keď sme dokončili kresby všetci sa postavili k svojím dielom a spravili sme malé vyhodnotenie. Dostali sme tieto darčeky: diplom, tetovačky, keksíky a na ruky návlečku. Topoľničania nás pozvali na obed do školy. Naše prekvapenie bol guláš,  ktorý bol vynikajúci  a pizzové koláče. Potom sme  išli pešo  do             Kajalu  prišiel pre nás autobus a zobral nás  do Kráľovej. Škoda že sme štvrtáci aj na budúci rok by sme išli.

Ďakujeme pani učiteľkám za krásny výlet aj   Topoľničanom za pozvanie

Ďakujeme.

Laura a Dávid. N

Deň priateľstva v Topoľnici

Ako každé ráno sme všetci prišli do školy. Zišli sme sa a už sme čakali len na autobus, ktorý nás odviezol do Kajalu. Ešte pred tým nám pani učiteľka Silvika dala reflexné vesty, ktoré slúžili na to aby sme sa rozoznali. Autobus nás odviezol do Kajala na autobusovú zastávku a odtiaľ sme išli pešo do Topoľnice na ihrisko. Deti z Topoľnice nás už čakali v parku. Prišli sme na ihrisku. Najprv sme sa zoznamovali a potom nás pani učiteľka z Topoľnice rozdelila do skupín. Tí, ktorý stáli ako prví v rade sa stali kapitánmi. A potom sme začali súťaže. Súťažili sme  v skákaní do krúžkov, preskakovaní tyčiek, chodili sme na chodúľoch a hádzali sme krúžky. Ešte pred tým  sme skákali cez švihadlá. Pani učiteľky z Topoľnice nám povedali, že dostaneme  ťažké testy. Ale keď na to prišiel rad, vôbec neboli ťažké. Za odmenu sme kreslili obrázky na asfalt. 1. skupina kreslila samé dievčenské veci. 2. skupina kreslila dievčatko. 3. skupina  kreslila obrázky ktoré ich napadli.

My sme kreslili ihrisko s inými farbami. A 5. skupina kreslila všetko čo súviselo s futbalom. Topoľničania nám rozdali darčeky, ktorým sme sa všetci veľmi potešili.  Na obed sme sa presunuli do školy v Topoľnici. Pani kuchárka nám uvarila výbornú gulášovú polievku  a pizzové rožky. A už sme sa len vybrali znova do Kajalu. Na autobus sme čakali pol hodinu.  A keď pre nás prišiel, nastúpili sme do autobusu a namierili sme smer Kráľová. Prišli sme do školy a celý výlet bol už za nami.

Pani učiteľkám veľká vďaka za super výlet!!!!!!!

ĎAKUJEME!

Vanessa Kollárová

Deň priateľstva v Topoľnici

Včera sme prišli do školy. Hrali sme sa a čakali sme na autobus. Keď  prišiel autobus každý si našiel miesto. Ja, Klaudi, Dávid, Lauri a Maťko sme sedeli vzadu .Cesta nebola dlhá, autobus nás odviezol do Kajala .Vystúpili sme a pešo sme išli do Topoľnice. Boli sme na futbalovom ihrisku. Deti nám už z ďaleka kývali. Krásne nás privítali. Boli sme v 4 skupinách. Ja  som  bola v 2 skupine. Jej  členovia boli Noemi, Kristínka, Klaudi ,ja a Nati. Najprv sme hodili  obrou  kockou a koľko sme hudili toľko krát sme museli preskočiť cez švihadlo. Ja som hodila číslo 3 .Každému sa skvelo darilo. Išli sme do parku a tam nás čakali ďalšie úlohy , napr. skok do kruhov, prekážkový beh, chodenie na chodúloch. Potom sme sa hrali somára a sledovali  veveričku. Pani učiteľka z Topoľnice nás zavolala aby sme nakreslili s kriedami  v skupinách nijaký spoločný obrázok. Obkreslili sme Klaudi , a každý si potom nakreslil čo chcel . Ja som nakreslila znak Divergencie. Pani učiteľky  si pofotili obrázky a dostali sme od Topoľnice smrtkový kofola rukáv tetovačky a diplom. Išli sme na obed do Topoľnice do školy . Na obed sme mali gulášovú polievku a pizzové kolieska .Potom sme išli naspäť do Kajala na zastávku. Na autobus sme čakali pól hodinu. Na koniec autobus pre nás prišiel. Boli sme všetci šťastný.

Adrika

Začalo sa to v škole kde sme sa všetci zišli. Pani učiteľka nám rozdala reflexné vesty a vybrali sme sa na autobus. S autobusom sme prišli do Kajalu a z Kajalu sme išli pešo do Topoľnice. Keď sme dorazili z kríkov už vykúkali deti z Topoľnice a privítali nás. Došli sme do parku kde nás čakali pani učiteľky a deti. Veľmi sme sa tešili. Pani učiteľka nám povedala program a rozdelila do skupín. Boli sme rozdelený na 5 skupín.  Bola som v skupine 2 kde bola Noemi, Kristínka, Saška, Natálka a Adrika. So skupinami sme boli všetci spokojný. Kapitánka našej skupiny bola Noemi. Noemi nás previedla cez park kde nás čakali rôzne súťaže. Pred tým sme museli hodiť obrou kockou a toľko koľko sme hodili toľko krát sme museli preskočiť cez švihadlo. Keď sme doskákali po skupinkách sme išli k ďalším disciplínam ako preskakovanie hulahopov, prekážkový beh, chodenie na chodúloch a hádzali sme kruhy na paličky. Na konci súťaže sme museli vyplniť test o bezpečnosti. Naša skupina to zvládla perfektne. Potom sme mali čas na hranie. Hrali sme sa aj s malou Kristínkou na somára. Súťažili sme v behu a dobehli sme ku koncu ihriska. Tam sme videli veveričku. Všetci sa tam došli pozrieť. Pani učiteľka nám oznámila že budeme kresliť na chodník kriedami. Moja skupina obkreslovala mňa a keď sme dokončili všetci mohli nakresliť čo chceli. Ja som nakreslila smajlíka, slovenskú vlajku, a okuliare. Na konci sme dostali diplomy a darčeky. Topoľnica nás pozvala na obed do ich školy. Mali sme guláš a pizzové slimáčiky. Bol to úžasný deň!

Klaudia

• Naša malá víťazka Laurika vo voltíži

• 3. 6. 2015
          • Do galérie Naša malá víťazka Laurika vo voltíži boli pridané fotografie.

Laura Morovičová, žiačka 1. ročníka je členkou Telovýchovnej jednoty Slávia SOUP Šaľa. Pravidelne sa zúčastňuje pretekov vo voltíži, kde sa jej mimoriadne darí. Stala sa víťazkou barelových pretekov v Ivánke pri Dunaji a Slovenského voltížneho pohára - Zálesie.

Laurike srdečne blahoželáme a prajeme veľa ďalších úspechov!

• MDD - cyklotura, opekačka
        • Deň matiek - 10.5.2015

• 10. 5. 2015
          • Milé mamy a  staré mamy,
            k dnešnému sviatku Vám my, žiaci zo Základnej školy v Kráľovej nad Váhom 72 želáme veľa zdravia, šťastia, vnútornú pohodu, pracovné úspechy, pokojný a dlhý život, v naplnení všetkých Vašich snov a nádejí.

Prajeme Vám, aby ste vždy mali koho pohladiť a aby mal kto pohladiť Vás...

Aby ste milovali a boli milované...

Aby ste rozsievali teplo, nehu, krásu a ženské dobro...

Aby ste naučili svet milovať a nie nenávidieť....

Aby ste boli istotou Vašich domovov a rodín...

Ak sa vo vašich očiach niekedy kvôli nim objavia slzy, nech sú to len slzy šťastia. V mene Vašich detí Vám ďakujem za každé milé slovo, bozk, úsmev, povzbudenie, ale aj pokarhanie, lebo aj to treba k životu, aby človek nezablúdil. Buďte nám zdravé, krásne a milé a buďte s nami ešte dlhé roky. Ľúbime Vás! heart

Do galérie Deň matiek - 10.5.2015 boli pridané fotografie.

• Náš víťaz súťaže Hviezdoslavov Kubín

• 30. 4. 2015

Dávidko Kocsis, žiak 4. ročníka, sa na okresnej súťaži v prednese poézie a prózy Hviezdoslavov Kubín umiestnil na 3. mieste

v II. kategórii.

Dávidkovi srdečne blahoželáme a ďakujeme za vzornú reprezentáciu školy!

• Oli párty - 9 rokov
        • Poďakovanie

• 2. 4. 2015
          • Milá Januška,

vemi pekne Vám ďakujem, za pozvanie na 2. ročník parádnej akcie Noc s Andersenom. Bolo mi s Vami veľmi dobre, tak ako vždy, kým som k Vám chodila do školy. Ste tá najlepšia pani učiteľka na celom svete :-) Veľmi Vás ľúbim!!!

S láskou

Zsófika

• Noc s Andersenom - 2. ročník

• 2. 4. 2015
          • Do galérie Noc s Andersenom - 2. ročník boli pridané fotografie.

1. apríl mal typické "bláznivé" počasie, ale nás to neodradilo od zorganizovania si 2. ročníka podujatia Noc s Andersenom. Pozvanie prijali aj naši bývalí žiaci, terajší piataci a šiestaci. Zsófika, Erika, Kristián, Tibor, Oliver, Saška a Klaudika Szalaiová.

Od začiatku panovala skvelá nálada. Medzi pozvanými hosťami bol Mgr.Art. Miroslav Regitko - známy ilustrátor detských kníh, ktorý nám pútavo porozprával o svojej práci a venoval nám krásnu ilustráciu s pozdravom pre Kráľovčatá. Našej oslávenkyni Laurike venoval svoju knižku s krásnym venovaním k jej 10. narodeninám.

Pokračovali sme výdatnou večerou - pizzou, výbornými zákuskami od Lauriky. Sýte brušká sme išli vybehať do parku, kde sme sa vybláznili s baterkami. Nasledovali aktivity, kde sa deti predviedli so scénkami a dramatizovali rozprávky. Zábava pokračovala módnou prehliadkou v pyžamách a pyžamovou párty. Nechýbal ani stoličkový tanec a výbuchy smiechu do neskorej noci. Po prečítaní rozprávok sme sa uložili v telocvični, kde sme sa do skorých ranných hodín ešte veselo zabávali. Tešíme sa na ďalší ročník!

• Pozdrav o Gabriely Futovej

• 29. 3. 2015
          • Gabriela Futová je obľúbená detská  spisovateľka. Detskej literatúre sa venuje od roku 2000. Ako sama tvrdí, vychádza z pozorovania detí v okolí a veľmi ju inšpiruje vlastné detstvo, pretože navyvádzala kopec hlúpostí. Jej príbehy sú plné napätia, záhad i humoru...

Keďže táto sympatická dáma je obľúbenou spisovateľkou aj našich detí, pozvali sme ju k nám, aby s nami strávila Noc s Andersenom. Pracovné povinnosti jej žiaľ nedovolia, aby medzi nás prišla, ale poslala nám milý pozdrav :-)

Dobrý deň,
            ďakujem veľmi pekne za milú spravu, potešili ste ma.  Ďakujem aj za pozvanie, žiaľ nemôžem prísť, lebo nocujem u nás v prešovskej knižnici prezlečená za škriatka. Vaše nocujúce detičky však naozaj srdečne pozdravujem. Všetkým, aj dospelým, želám, aby ste si Noc parádne užili. Keď nezabudnem (lebo veď bude frmol), pošlem Vám moju škriatkovskú fotku, aspoň sa budete mať na čom baviť. Dobre? Prajem vydarenú Noc, je super, že ste sa na to dali. Krásne dníčky želám. gf

P.S. Gabriela Futová splnila svoj sľub a poslala nám svoju škriatkovskú fotku.

Do galérie Pozdrav o dGabriely Futovej boli pridané fotografie

• Blahoželanie ku Dňu učiteľov

• 28. 3. 2015

"Od učiteľov sa niekedy očakávajú zázraky. A keď ich učinia, nikto sa nečuduje".

(Marie von Ebner - Eschenbacher)

Milá  Januška, milá Siska!

Sama dobre viem, že práca s deťmi je náročná. Deti sú  plné energie a chuti do života a  dokážu spestriť Vaše dni občas až do únavy. Vy sa napriek tomu tešíte zo všetkých dní a chvíľ, ktoré s nimi strávite...

K Vášmu blížiacemu sa sviatku – Dňu učiteľov, by som Vám chcela zaželať, nech máte aj naďalej veľa zanietenia, trpezlivosti i radosti z Vašej práce, pozorných žiakov, chápavých rodičov a kolegov, o ktorých sa môžete oprieť. Úprimne Vám želám, aby ste svojim osobným príkladom naďalej zvýrazňovali ľudské hodnoty na ceste za vzdelávaním. Aby Vaši žiaci mohli spomínať na Vaše výnimočné osobnosti, ktoré ich sprevádzali počas prvých rokov štúdia, boli im oporou aj inšpiráciou.